torsdag 25 juni 2009

Bröllopsdag

Igår firade vi vår nionde bröllopsdag. Jag visste inte vad vi skulle göra utan fick bara instruktionerna att ha byxor på mig, inte sätta upp håret och infinna mig på loftet kl 18.

Jag och Emil väntade och tittade, tillslut kom det en mmmyke!!! (motorcykel) och på satt PAPPA (Erik) Emil tjöt av förtjusning (nästan lika högt som han skrek kakka bland de nästan tama statsfåglarna tidigare på dagen).
Snart kom farmor och det forna bröllopsparet gled iväg. Lite läskigt var det, men efter ett tag kunde jag slappna av lite i alla fall. Vi åkte och åt OTROLIGT gott på Fataburen på läckö. Kan verkligen rekommenderas. Lite pengar kostade det naturligtvis men var otroligt gott och middagen bestod av genomtänkta smakupplevelser.
Efter en ganska lång middag med lyssnande av övning till operan utanför fönstren bar det av in på slottet. Klockan var nu ganska mycket och Erik fick nyckeln. Det vara bara vi och hela slottet helt själva. När vi kom upp på fjärde våning som var nedsläkt med rullgardiner för fönstren blev det lite läskigt. Men vi såg inga spöken. Om någon gömt sig någonstanns och hoppat fram hade jag nog kastat mig ut genom närmsta fönster :)
En underbar kväll avslutades med motorcykeltur hem igen till en trött men nöjd barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar