söndag 10 maj 2009

Har ni inte kommit längre?

De orden sa en kompis när jag stolt svarade på frågan hur det går med huset. Mitt svar var glatt och lite stolt "vi skall gjuta på Måndag". Där fick man... Men det känns verkligen som att det tråkigaste snart är gjort.
Jag och min man håller på att bygga ett hus och har tagit på oss att göra mycket själva. Vi började i höstas med att ta net en granplantering och elda upp riset- vilket jobb bara det var! Sen dess har vi fyllt varje ledig stund med att gjora en väg, grävt- och packat mackadam, grävt ner trekammarbrunn, dagvatten, ställt ut kant element, isolerat, bockat armering, armerat.
Oh, det skall bli så skönt imorgon kväll. När det tråkigaste jobbet är gjort!!! Den berömda gjutarfebern är här. Gubben min är ute och kollar så allt är okej. Klockan kvart i sju kommer två betongkillar från jobbet och halv åtta första betongbilen.

1 kommentar:

  1. Brunn är ju jättebra idé. Titta även på solcellspaneler på taken (och/eller vindsnurra en bit bort), så blir ni i sanning självständiga. (Om ni även skaffar elbil förstås.) Grattis! Lycka till!

    SvaraRadera